Aktualności Szkolne

DIY “Tratwy, barki, żaglówki”

Łódki w pełnej krasie.

Czytaj więcej

DIY czy można malować widelcem? Kolejne kreatywne wyzwanie.

Widelec służy do jedzenia. To wszyscy wiemy, ale czy możemy go wykorzystać do malowania?  A co z roślinami, czy ich wymyślne kształty pomogą nam w skomponowaniu majowej łąki, a może wiosennego parku?

Czytaj więcej

W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH! 

Klasa 1 a poznała nowego mieszkańca Literkowa- Cichusia. Jest on chorowity, ciągle kaszle i ma chrypkę. Żeby mu pomóc dzieci uczestniczyły w spotkaniu z dietetykiem, przygotowały zdrowe posiłki oraz narysowały plakaty zachęcające do zdrowego odżywiania, bo jak wszyscy doskonale wiemy W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH! 

Czytaj więcej

Jak Szymborska

Wisława Szymborska słynęła ze swoich niebanalnych kartek do przyjaciół. Tworzyła je, naklejając na gotową widokówkę wycinki z gazet tak, aby stworzyły niebanalną całość i sprawiały przyjemność obdarowanemu, który mógł się poczuć wyróżniony i doceniony. Idąc śladem noblistki, stworzyliśmy w klasach szóstych własne kartki. Zerknijcie, prosimy!

Czytaj więcej

Rozgrzewka sportowa

Jeśli chcemy się dobrze rozgrzać przed wysiłkiem fizycznym, to TYKO Z NASZYMI UCZNIAMI:) Oni robią to najlepiej. zapraszam do galerii i do ćwiczeń:)

Czytaj więcej

Formy ochrony przyrody w Polsce

Dzisiaj na lekcji biologii uczniowie klasy ósmej poznawali sposoby ochrony przyrody. Ustawa o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. wyróżnia następujące formy ochrony przyrody obowiązujące na terenie naszego kraju: ochronę gatunkową roślin, zwierząt i grzybów, park narodowy, rezerwat przyrody, park krajobrazowy, obszar Natura 2000, obszar chronionego krajobrazu, pomnik przyrody, stanowisko dokumentacyjne, użytek ekologiczny, zespół przyrodniczo‑krajobrazowy.   Uczniowie najstarszej klasy

Czytaj więcej

Zaproszenie na Spotkanie On Line

Zapraszam na szóste, ostatnie w tym roku szkolnym,  spotkanie online. Temat dedykowany  rodzicom, którzy chcą pogłębić wiedzę na swój temat, poznać i zrozumieć jak ich własne cechy, wpływają na dzieci. Poznanie osobistych   priorytetów życiowych pozwala zwiększyć świadomość, wykorzystać rodzicielski potencjał i zminimalizować zagrożenia z nimi związane.  Do zobaczenia w czwartek o 20.00   Magda

Czytaj więcej

Aby nie bolało…

W czwartek 14 maja mieliśmy  honor gościć w ramach dodatkowych zajęć z języka polskiego Pana doktora Marcina Rawicza – jednego z najbardziej doświadczonych polskich anestezjologów dziecięcych, członka Rady Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci – dobrego, mądrego, wrażliwego człowieka.Spotkanie było dla nas niezwykłą okazją, by w kontekście ostatnich trudnych lektur (“Oskar i pani Róża”, “Treny”) porozmawiać z

Czytaj więcej

Lektura w pudełku

Jak zaprezentować swoją ulubioną książkę? Może tak, jak zrobili to uczniowie klas szóstych i siódmych. Zamknęliśmy lektury w pudełku, wkładając do niego wszystko to, co może kojarzyć się oglądającemu zdjęcie  ze światem przedstawionym w książce. Na szczególną uwagę zasługuje praca Julii z klasy 7b. To prawdziwe dzieło sztuki! “Mały Książę” byłby absolutnie zachwycony!

Czytaj więcej

Od ponad dziesięciu lat biorę na warsztat codzienne problemy dojrzewania, które sprawiają niecodzienne trudności. Coraz częściej na konsultacjach, szkoleniach i warsztatach obserwuję trudności związane z umiejętnościami i kompetencjami społecznymi, emocjami, nauką, izolacją, samotnością, lękiem i innymi „zwalaczami z nóg”. I wiem, że to jest wymagający czas, od nas wszystkich. Dlatego, aby mieć dokładniejszą skalę zjawiska,

Czytaj więcej