Opisy Zajęć Dodatkowych Klasy 1 – 3


To radosne zajęcia w pełni rozwijające wszystkie cechy motoryczne u dzieci. Treningi idealnie przygotują dzieci do uprawiania różnych sportów w przyszłości, doskonale wpłyną na koordynację psychoruchową i integracje sensoryczną. Kompleksowo zajmujemy się rozwojem malucha.
Zajęcia są prowadzone przez doświadczoną kadrę trenerów.
Więcej informacji na FB MiniAkro - Akrobatyka Dla Dzieci https://www.facebook.com/MiniAkro-Akrobatyka-Dla-Dzieci-1741299866168844


Zajęcia samoobrony to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami ćwiczeń stabilizujących kręgosłup, ukierunkowane na nauczanie elementów techniki walki kickboxingu, karate i boksu oraz podstawowych elementów poruszania się i zabawy z piłką.

Zajęcia prowadzi trener mgr Jacek Urbańczyk, starszy wykładowca Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Politechniki Warszawskiej, który trenował m.in:
Iwonę Guzowską - mistrzyni świata i Europy w boksie zawodowym
Agnieszkę Rylik - mistrzyni świata i Europy w boksie zawodowym
Alberta Sosnowskiego - mistrz i wicemistrz Europy w kickboxingu, 21 walk w boksie zawodowym
Roberta Złotkowskiego - mistrz świata w kickboxingu
Annę Środowską - trzykrotna mistrzyni Polski w boksie amatorskim


Taniec jest jedną z najbardziej popularnych form ruchu. Jest formą gimnastyki, która dotlenia organizm, wzmacnia serce i poprawia kondycję mięśni.
Dzisiejsza obecność tańca w życiu codziennym, szczególnie w mediach, kusi swoją atrakcyjnością przyciągając uwagę. Nauka tańca towarzyskiego w obecnej praktyce wychowawczej jest ważnym czynnikiem oddziaływania na rozwój dzieci i młodzieży. Jest sposobem na aktywną formę spędzania wolnego czasu.
Głównym celem zajęć tanecznych jest kształcenie w zakresie tańca towarzyskiego, wychowanie przez taniec, zainteresowanie uczniów tańcem towarzyskim oraz stworzenie podstaw do samodzielnego rozwijania umiejętności i zainteresowań tą dziedziną sztuki.
Zajęcia będą prowadzone wg następujących metod i form nauczania:
• ćwiczenia rozgrzewkowe
• demonstracje kroków i figur tanecznych
• ćwiczenia praktyczne – nauka kroków i figur tanecznych
• ćwiczenia praktyczne pozwalające utrwalić, uzupełnić i uaktywnić nabyte wiadomości
• zabawy integracyjne
• zabawy ruchowo – muzyczne
• rozmowy, pogadanki na temat poznanych tańców i ich pochodzenia
• prezentacje osiągnięć artystycznych na terenie placówki i w środowisku lokalnym
Będziemy ćwiczyli:
Tańce standardowe:
Walc Angielski, Tango, Walc Wiedeński, Foxtrot, Qiuickstep
Tańce Latynoamerykańskie:
Samba, Cza-cza, Rumba, Paso-doble, Jive.
Tańce popularne i nowoczesne:
Rock and Roll, Mambo, Salsa, Poleczka, Blues, tańce grupowe ( Stomp, Bailla-Bailla, Makarena , Main Mixer itp. )

Origami to wschodnia sztuka składania papieru. Origami jest sztuką kreatywną, pozwala na rozwój myślenia przestrzennego, rozbudzenia wyobraźni, kształtowania zmysłów, napięcia twórczego, rozwija koncentracje, wpływa na rozwój całej osoby. Dzieci w trakcie pracy relaksują się, odpoczywają, pracują nad opanowaniem, to sztuka, której celem jest zaangażowanie i sportowe podejście - rozpocząłem i dokończę najlepiej jak potrafię.
Wychowawcze aspekty origami podkreślają wartość człowieka, wpływają na kształtowanie i wychowywanie do: staranności, dokładności, twórczości, pomysłowości, pracowitości, pasji, wrażliwości na drugiego człowieka, akceptacji jego odrębności, a zarazem bogactwa.
Składanie papierowych modeli przestrzennych to bardzo przyjemna zabawa, która dostarcza dzieciom wiele radości i zadowolenia. Chęci, sprawne ręce, głowa pełna pomysłów i trochę papieru sprawiają, że dziecko staje się twórcą niepowtarzalnych zabawek –modeli z papieru, organizuje sobie czas wolny.
Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności matematyczno -twórczych i zainteresowania dzieci.

JU-JITSU – Łagodny, stary, japoński system walki wręcz. Przez wiele stuleci nauczano Ju-Jitsu tylko w kręgu rodów szlacheckich w rodzinach rycerzy zwanych BUSHI (na Zachodzie przyjęła się nazwa Samuraj). Ćwiczenia ogólnorozwojowe i sprawnościowe są priorytetowe, a elementy ju-jitsu są wprowadzane sukcesywnie, często w formie zabawowej. Ćwiczenia te obejmują również korektę postawy.
Co można wyćwiczyć trenując ju-jitsu?

– opanowanie w trudnych sytuacjach;
– koncentrację;
– sprawność fizyczną;
– zaradność i odpowiedzialność;
– tolerancję i przyjaźń;
– pracę nad samym sobą;
– dyscyplinę i samokontrolę;
– szacunek i lojalność;
– bycie pomocnym i łagodnym wobec młodszych i słabszych;
– uprzejmość, serdeczność i uczciwość wobec wszystkich ludzi;
– wyzbycie się gwałtowności, agresji i arogancji;
– udzielanie pierwszej pomocy.

Yoga jest dla dzieci szczególnie atrakcyjna, gdyż pobudza wyobraźnię. Nazewnictwo w jodze nawiązuje do świata zwierząt, w związku z czym ćwiczenia stają się relaksującą zabawą w ZOO lub dżunglę. Poza tym joga wspomaga koncentrację – niektóre pozycje wymagają wejrzenia w siebie, odnalezienia równowagi i spokoju.

Czy praktyka jogi u kilkuletnich dzieci ma sens? Tak, ponieważ kształtuje nawyki właściwej postawy. Dodatkowo ćwiczy mięśnie stóp, dzięki czemu zmniejsza ryzyko występowania płaskostopia. Dziecięce sesje jogi są dynamiczne, dopasowane do temperamentu maluchów. Początkowo zajęcia opierają się na grach i zabawach, z wykorzystaniem asan. Dopiero z czasem, po zapoznaniu się z pozycjami, dzieci precyzyjnie odtwarzają asany. Dzięki temu wzmacniają swoje mięśnie i pogłębiają świadomość ciała.

Tenis stołowy należy do najbardziej popularnych gier sportowych. Wyjątkowa atrakcyjność – od zabawy i wstępnego treningu począwszy, a na meczach skończywszy – daje obraz dyscypliny mogącej spełniać wszechstronne potrzeby ruchowe, zarówno najmłodszych w wieku 7-8 lat jak i starszych. Tenis daje im wiele satysfakcji z wykonania udanego ćwiczenia czy wygrania. Rozwijając harmonijnie podstawowe cechy motoryczne, a zwłaszcza koordynację ruchową, szybkość i refleks staje się sportem dla wszystkich.

Tenis stołowy jest to dyscyplina, która jest środkiem na długowieczność, pozwala utrzymać dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.

Co kryje się pod pojęciem kreatywne programowanie?
Ucząc dzieci programowania komputerowego, przekazujemy im umiejętności:

rozwiązywania problemów,
analitycznego i logicznego myślenia,
współpracy w grupie.

Są to kompetencje niezbędne do osiągnięcia sukcesu na każdym polu, niezależnie od przyszłego wyboru drogi kariery. Algorytmicznego myślenia niezbędnego w programowaniu można uczyć się poprzez interaktywne ćwiczenia i zabawy rozwijające wyobraźnię.

Obecnie w dzisiejszych czasach wielu młodych ludzi posiadających dostęp do komputera występuje raczej w roli konsumenta niż projektanta czy kreatora. Kreatywne programowanie stawia nacisk na wiedzę i praktykę, której młodzi ludzie potrzebują by tworzyć różne rodzaje dynamicznych i interaktywnych mediów, z których chętnie korzystaliby na co dzień.

Zajęcia z wykorzystaniem platformy na której znajduje się ponad 11 151 718 000 linii kodu napisanych przez 10 milionów uczniów na całym świecie, wspieranej między innymi przez korporacje Microsoft oraz Google. Na zajęciach często oprócz wskazówek i instrukcji pojawia się film. Inne nie wymagają użycia komputera, a jedynie kartek papieru i pisaków. Jedno jest pewne – każdy materiał jest lekcją, mimo że całość może kojarzyć się rodzicom z uzależniającymi grami. Przykładowo uczeń może wydawać polecenia bazując na postaciach i elementach ze świata gry Minecraft.

ZAJĘCIA PLASTYCZNE to zajęcia nastawione na rozwój wrażliwości plastycznej oraz kreatywności.
Każde zajęcia to nowa przygoda ze sztuką w oparciu o różnorodne metody i techniki. Podczas zajęć rozwijamy warsztat artystyczny oraz twórcze myślenie. Celem zajęć jest rozwój plastyczny połączony z zabawą poprzez wykonanie prac różnymi technikami: kredkami, farbami, plasteliną, kolorowym papierem. Oferujemy ciekawe zajęcia, które rozwiną zdolności manualne i wyobraźnię. Zapewniamy przyjazną i twórczą atmosferę.

Opis zajęć:
Grupa może liczyć od 5 do 8 uczniów. Przy mniejszej liczbie zgłoszeń
grupa nie będzie uruchomiona, przy większej liczbie zgłoszeń
zaproponujemy dodatkowy termin.

Są jeszcze wolne miejsca, zachęcamy do zapisania się. Pierwsze zajęcia dla zapisanych uczniów odbędą się 4 października o 14.20.

Roczny koszt zajęć 1000 zł za kurs (płatne w 9 równych ratach).
Zajęcia trwają po 60 min, w cyklu rocznym odbędą się 32 zajęcia.
W ramach opłaty: książki, zeszyt ćwiczeń , plecak reklamowy.

Sprawdzona metodyka
Helen Doron MathRiders opiera się na sprawdzonej i skutecznej metodyce, która bierze pod uwagę różne style uczenia i otwiera umysły dzieci i młodzieży na język matematyki. Dzieci entuzjastycznie reagują na matematykę, gdy prezentowana jest ona w zabawny i intuicyjny sposób. Matematyka MathRiders działa, gdyż została stworzona przez ekspertów w dziedzinie rozwoju i edukacji
dziecięcej, tak, by promować entuzjazm i radość z rozumienia matematyki. Kombinacja nauki w małych grupach, pozytywnego wzmocnienia i dynamicznych lekcji, powoduje, iż uczniowie angażują się w zajęcia i chętnie wracają do nas co tydzień. Badania pokazują, iż bogate środowisko nauczania wpływa pozytywnie na proces zdobywania nowej wiedzy i umiejętności.

Dynamiczne, kreatywne i efektywne materiały do nauki Uczniowie nabywają nowe umiejętności poprzez ciekawe zajęcia, które rozwijają ich umiejętności matematycznego myślenia. Uczniowie są zmotywowani, ponieważ nauka jest ZABAWĄ. Techniki nauczania MathRiders biorą pod uwagę unikalne style uczenia każdego dziecka i wykorzystują gry, muzykę, ruch i zabawę, by maksymalnie wykorzystać naturalny potencjał dziecka do nauki. Doświadczeni i specjalnie wyszkoleni nauczyciele, którzy wiedzą jak stworzyć przyjazne i dynamiczne środowisko nauki, gwarantują, iż zajęcia będą zajmujące i efektywne. Bez względu na to, czy uczeń ma lat 2, czy 19, starannie zaplanowane, zajmujące i dynamiczne zajęcia, będą dla niego źródłem przyjemności.

Grupa może liczyć od 8 do 16 uczniów. W grupach powyżej 10 osób, zajęcia prowadzone są przez 2 instruktorów, w małych grupach wystarcza 1 osoba prowadząca. Przy mniejszej liczbie zgłoszeń grupa nie będzie uruchomiona, przy większej liczbie zgłoszeń zaproponujemy dodatkowy termin.

Zajęcia rozpoczną się od pażdziernika po uprzednim potwierdzeniu zajęć – będzie wysłany mail z informacją o pierwszych zajęciach jeśli liczba zapisanych będzie minimum 5 uczniów.

Roczny koszt zajęć 1350 zł za kurs (płatne jednorazowo) lub po 720 zł (płatne semestralnie)

Zajęcia trwają po 2 godziny lekcyjne, w cyklu rocznym odbędzie się 30 zajęć.

Zajęcia pokazowe odbędą 3 października o godz. 15.10. Zachęcamy do zapisania się na zajęcia.

W zależności od wieku uczniowie korzystają z zestawów edukacyjnych Lego WeDo (5-7lat) oraz Lego Mindstorms (8-14lat). Celem zajęć jest pokazanie dzieciom, że programowanie to zabawa, która w przyszłości może zaowocować. Nie wymagamy od dzieci znajomości obsługi komputera, przed udziałem w zajęciach.

Na zakończenie roku, uczeń otrzymuje dyplom ukończenia kursu.

Każde warsztaty mają swój temat przewodni, czasami 2 zajęcia połączone są w jeden duży warsztat tematyczny. Zajęcia rozpoczynają się od prezentacji, wprowadzającej uczestników do tematyki warsztatów, ale także zawierającej dużo ciekawostek robotycznych. Prezentacja prowadzona jest z aktywnym udziałem dzieci.

Uczestnicy na zajęciach podzieleni są na dwuosobowe zespoły. Każda para ma do dyspozycji komputer z oprogramowaniem i zestaw klocków Lego (WeDo lub Mindstorms), wszystkie elementy elektroniczne takie jak serwomotory, sensory, kostkę, przewody. Na poszczególnych warsztatach mogą się zmieniać pary uczestnikom.

W programie m.in.:

  • pełne emocji zawody robotów miniSUMO,
  • ekologiczne elektrownie,
  • wyścigi robotów, po torze dla robotów,
  • turniej robotów w piłkę nożną roboCUP,
  • projektowanie robotów według własnej koncepcji,
  • robotyczny labirynt,
  • roboty humanoidalne, które mogą chodzić, tańczyć i śpiewać,
  • roboty militarne wyposażone w kamerę i joystick,
  • misje zwiadowcze robotów,
  • słodkie pupile czyli robozwierzęta,

 


Przekaż 1,5 Procent!

Bierzemy udział w projektach:

Szkoła Prowadzona Przez:

Subskrybuj Nasz Biuletyn