Opis Zajęć Dodatkowych

Dlaczego brydż?

Cóż – niektórzy powiedzą, że to tylko gra w karty. Ale ci, którzy grają w brydża będą z tak postawioną tezą polemizować. I ja niniejszym spróbuję.

Brydż to przede wszystkim świetna rozgrywka umysłowa. Do tego brydż sportowy to jeszcze możliwość konfrontacji z zawodnikami. I – jako jedna z nielicznych gier – daje możliwość sprawdzenia się w szrankach z najlepszymi zawodnikami na świecie. Turnieje są otwarte, więc można przy jednym stole spotkać się przeciwko Mistrzom Świata, Europy czy Polski. Większość zawodników z innych dyscyplin może tylko pomarzyć o spotkaniu z O’Sullivanem, Federerem, Messim czy Szmalem. W naszej dyscyplinie to standard.

Brydż jest grą statystyczną, ale sama statystyka jest oparta na wielkiej próbce danych. Z tego wynika, że stając w dwurozdaniowy bój przeciwko Mistrzowi Świata, wcale nie jesteśmy na straconej pozycji. Nawet grając źle mamy szansę na zwycięstwo – to wynika właśnie ze statystyki.

Do tego brydź uczy paru potrzebnych rzeczy – jest to gra logiczna, w związku z tym uczy logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Jest to gra z informacją częściową (podczas gry tylko część kart jest odkryta, a pozostałe są zagrywane przez graczy z zakrytych rąk) – więc uczy abstrakcyjnego myślenia i przewidywania rozwoju wypadków. Do tego jest to gra parami – więc uczy umiejętności współpracy, która jest tak ważna w pracy zawodowej. Przy stole spotykamy się z wieloma nieznanymi osobami – co za tym idzie - brydż uczy łatwości nawiązywania kontaktów. Do tego należy z partnerem pracować przy doskonaleniu systemów gry (licytacji czy wistu) – brydż uczy systematyczności w pracy oraz umiejętności dyskusji, przedstawiania argumentów, merytorycznego zbijania argumentów interlokutora i w końcu – wyprowadzania konsensusu.

Czy ma wady? Tak – jak każda ciekawa i zajmująca gra – wciąga. I wcale nie jak gry hazardowe (brydż sportowy nie ma nic wspólnego z hazardem) – tylko jak gra, która daje możliwości nieustannego rozwoju i ciągłego sprawdzania swoich umiejętności.

A tak naprawdę, to bez poznania tajników brydża nie sposób ocenić tej gry. Jak i zrozumieć, jak wielka potrafi być satysfakcja z wygranego trudnego rozdania czy wygranego meczu lub turnieju…

Zajęcia prowadzi instruktor Maciej Czajkowski doświadczony instruktor brydża sportowego, sędzia krajowy i międzynarodowy w tej dyscyplinie, a jednocześnie V-Prezes PZBS/ Polski Związek Brydża Sportowego

Warsztaty będą skupiały się na poszukiwaniu własnego spojrzenia na otaczający świat. Podczas zajęć będą realizowane głównie zdjęcia artystyczne, fotoreportaże i cykle fotodokumentalne związane z tematami wybranymi przez uczestników. Celem warsztatów jest nie tylko nauka różnorodnych techniki fotografii, ale przede wszystkim inspirowanie dzieci do własnych poszukiwań twórczych. Finałem warsztatów będzie wystawa fotograficzna.

Improwizacja teatralna to forma swobodnego, spontanicznego wyrażania się na scenie. Jej podstawową cechą jest otwartość na nowe i brak z góry ustalonych form gry scenicznej. Podczas warsztatów zgłębimy tajniki improwizacji oraz dotkniemy różnych sposobów „bycia na scenie”. Na bazie wspólnych inspiracji będziemy tworzyć fabuły, wątki i postacie. Warsztaty bazują na różnorodnych motywach tematycznych zbieżnych z zainteresowaniami i inspiracjami grupy.

Grupa początkująca - zajęcia dla uczniów dopiero rozpoczynających swoją przygodę z tenisem stołowym.

Grupa zaawansowana - zajęcia dla uczniów, którzy swoje umiejętności chcą doskonalić, głównie podczas gry z innymi uczniami.

Siatkówka - zajęcia dla uczniów z piłki siatkowej, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z tym pięknym sportem. Nauka podstawowych elementów gry w piłkę siatkową, poruszania się po boisku oraz podstawowych systemów gry. Grupa będzie utworzona gdy zbierze się minimum 10 osób chętnych.

Zajęcia wyrównawcze dla klas 4-5 z język polskiego służą bieżącemu nadrabianiu zaległości dziecka z języka polskiego. Na te zajęcia zgłaszają się uczniowie, którzy albo czegoś nie zrozumieli na lekcji, albo byli nieobecni i chcą, aby nauczyciel wytłumaczył im np. trudne zagadnienie z gramatyki.

Zajęcia z wykorzystaniem platformy na której znajduje się ponad 11 151 718 000 linii kodu napisanych przez 10 milionów uczniów na całym świecie, wspieranej między innymi przez korporacje Microsoft oraz Google. Na zajęciach często oprócz wskazówek i instrukcji pojawia się film. Inne nie wymagają użycia komputera, a jedynie kartek papieru i pisaków. Jedno jest pewne – każdy materiał jest lekcją, mimo że całość może kojarzyć się rodzicom z uzależniającymi grami. Przykładowo uczeń może wydawać polecenia bazując na postaciach i elementach ze świata gry Minecraft.

Koło polonistyczne dla klas 4 i 5 - to zajęcia służące rozwijaniu polonistycznych uzdolnień dziecka. W klasach 4 i 5 będą skupiały się wokół pracy z tekstem, ortografii (przygotowanie do konkursów) oraz dodatkowych lektur, nie ujętych w programie szkolnym.

ZAJĘCIA PLASTYCZNE -WESOŁY ARTYSTA to zajęcia plastyczne dla uczniów kl. 1-3, nastawione na rozwój wrażliwości plastycznej oraz kreatywności.
Każde zajęcia to nowa przygoda ze sztuką w oparciu o różnorodne metody i techniki. Podczas zajęć rozwijamy warsztat artystyczny oraz twórcze myślenie.

Koło literackie to zajęcia dedykowane uczniom klas I - III. Podczas warsztatów dzieci będą miały szansę w twórczy sposób poznawać dzieła literatury, a także kształtować swoje kompetencje językowe, ucząc się poprzez zabawę. Zajęcia pogłębiają wiedzę z zakresu edukacji polonistycznej, a ich głównym celem jest zainteresowanie uczniów językiem polskim.

Spotkania z muzyką, których celem jest rozwoju zainteresowań i uzdolnień muzycznych uczniów, kształtowanie głosu oraz prezentowanie własnego talentu podczas uroczystości szkolnych oraz pozaszkolnych. Zajęcia dla wszystkich chętnych uczniów klas IV-VII oraz II gim., Zajęcia są zaplanowane na dwie godziny tygodniowo.

Na zajęciach Kreatywny język angielski będziemy zajmować się najróżniejszymi rzeczami, które rozbudzą kreatywność uczniów przy użyciu języka angielskiego. Będziemy używać wielu różnych technik pracy: poprzez tworzenie plastycznych arcydzieł, czytanie na głos opowiadań, śpiewanie - karaoke, czy też gry planszowe i inne zabawy językowe.

Zajęcia są poświęcone przygotowaniu uczniów do konkursów z języka angielskiego. Skupiamy się na czterech podstawowych umiejętnościach językowych (czytanie, pisanie, słuchanie, mówienie) oraz strukturach leksykalno-gramatycznych. Ponadto wykonujemy zadania konkursowe z poprzednich lat i omawiamy strategię rozwiązywania poszczególnych ćwiczeń.
Zajęcia te zaczynają się zawsze miesiąc przed danym konkursem.

Grammar in Action dla klas 3. Zajęcia gramatyczne będę spełniać funkcję wyrównawcze - lekcje oparte na przedstawieniu zajęć gramatycznych w formie gier i zabaw. Zastosowanie indukcyjnego stylu nauczania, w którym to uczeń odkrywa zasady językowe. Ten sposób nauczania gwarantuje głębsze przetwarzanie przyswajanego materiału.

Geography and other sciences - zajęcia mają na celu pobudzić w uczniach chęć poznawania świata ich otaczającego. Głównymi metodami pracy wykorzystywanymi na zajęciach będą eksperymenty, praca na dostępnych schematach czy dyskusje. Docelowo zajęcia mają odbywać się w języku angielskim.

Improving English Skills - podstawą zajęć jest doskonalenie nabytych już umiejętności oraz ich poszerzanie. Tak jak tytuł zajęć wskazuje, zajmować się będziemy poszerzaniem wszystkich umiejętności takich jak czytanie, gramatyka, słownictwo czy mówienie.

W czasie zajęć będą m.in. omawiane zagadnienia:
Portale i komunikatory społecznościowe - jak używać mediów? Zabezpieczenie komputerów - zabezpieczamy komputera przed wirusami, końmi trojańskimi, ale nie tylko... Poznamy główne metody włamywania do komputerów i jak się przed tym zabezpieczyć. System binarny - jak zrozumieć komputer? Kompresja - jeśli bawimy się dźwiękiem lub obrazem bez kompresji ni rusz.
Excel - nauczymy się używać formuł, które pomogą nam w nauce. Szyfrowanie - teraz nasze listy będą bezpieczne. …. I jeszcze kilka innych ciekawych zagadnień.

1. To explore ways to use theatre arts as an enhancement of childrens development,
education, expression and recreation. We will use movement, vocal exercises, improvisation, script writing and scripted material to increase knowledge of and comfort
with theatre for children.

2. Enjoy theatre games, vocal exercises with music, pretend and create. Students will compile, record games and activities.

3. Experiment with directing. Ways to help children tell a story through dramatic experience.

4. Learn very simple (and cheap) ideas for scenery, costumes and props.

5. Attend plays in theatres located in the city to see and observe real actors, stage setups, etc.

6. Have the chance to perform at the end of the school year.

Modelarstwo to nie tylko odwzorowywanie rzeczywistych obiektów, ludzi i zwierząt w postaci pomniejszonych modeli. To też elementy matematyki - skala, historii- makiety przedstawiających różne sceny lub wydarzenia, biologii- modele zwierząt, roślin. Przedmiotem modelarstwa mogą być praktycznie wszystkie obiekty otaczającego świata.
Wspaniałe hobby uczące dokładności, cierpliwości, konsekwencji.


1% dla Szkoły na Paryskiej!

Bierzemy udział w projektach:

Szkoła Prowadzona Przez:

Subskrybuj Nasz Biuletyn