DYREKCJA SZKOŁY
Agnieszka Piskorska | Edukacja, Psychologia, Zarządzanie

„Nie krytyk się liczy, nie człowiek, który pokazuje, jak potykają się silni, albo co inni mogliby zrobić lepiej. Chwała należy się człowiekowi na arenie, którego twarz jest umazana błotem, potem i krwią, który dzielnie walczy, który wie, co to jest wielki entuzjazm, wielkie poświęcenie, który ściera się w słusznych sprawach, który w najlepszych chwilach poznał triumf wielkiego wyczynu, a w najgorszych, gdy przegrywa, to przynajmniej przegrywa z wielką odwagą…”
Theodor Roosevelt
Jestem absolwentką wydziału filologii polskiej, Akademii Psychobiologii, zarządzania oświatą, trenerem Myślenia Krytycznego i studentką psychologii społecznej. Swoją przygodę z edukacją zaczynałam w 2002 roku jako nauczyciel języka polskiego w publicznym gimnazjum w Siedlcach. Niedługo później, bo w roku 2005, związałam się na dobre ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym, gdzie pracowałam najpierw jako nauczyciel i wychowawca w jednej ze szkół stowarzyszenia, później jako wicedyrektor i dyrektor.
Moje doświadczenie zawodowe niemal w całości jest związane z pracą na rzecz dwóch środowisk STO,
z którymi współpracowałam 19 lat i w których nieprzerwanie od 2007 roku pełniłam funkcje kierownicze.
Niemal całe moje doświadczenie zawodowe związane jest z edukacją, wychowaniem, działaniami prospołecznymi i zarządzaniem w oświacie, stąd też przez cały ten czas podejmowałam wiele działań na rzecz własnego rozwoju i doskonalenia. Szczególnie dużo uwagi poświęciłam trzem obszarom: metodyce języka polskiego, psychologii i zarządzaniu. Edukacja humanistyczna to w mojej ocenie przede wszystkim praca nad: postawami, sposobem myślenia, kwestionowania założeń, budowaniem siebie w świecie.
W trakcie pracy zawodowej zostałam egzaminatorem OKE z języka polskiego oraz przez wiele lat pełniłam obowiązki przewodniczącej komisji rejonowej w Kuratoryjnym Konkursie Polonistycznym.
Od 2021 roku mam ogromną przyjemność rozwijać swoje kompetencje zawodowe we współpracy
z Instytutem Myślenia Krytycznego. Obecnie jestem certyfikowaną trenerką 3 poziomu Myślenia Krytycznego, koncepcji, która jest mi niezwykle bliska i z której filozofią w pełni się utożsamiam.
Wdrażanie MK w pracy szkoły jest szansą na faktyczne odejście od dotychczasowego modelu szkoły
i uczynienie jej miejscem, w którym to właśnie myślenie jako świadomy proces będzie dominowało
nad odtwórczym powielaniem.
Praca z młodymi ludźmi oraz zarządzanie zespołem to duże wyzwania. Aby im sprostać, pogłębiam swoją wiedzę z zawsze mnie fascynującej psychologii. Niezwykłą i odkrywczą przygodą była dla mnie V edycja Akademii Psychobiologii prowadzonej przez dr Marzannę Radziszewską oraz liczne kursy i warsztaty
z kinezjologii z dr Dorotą Kalwajt. Te spotkania w dużej mierze zbudowały mój sposób postrzegania świata
i człowieka, jego możliwości i zasobów.
Doświadczenie w zakresie zarządzania nieustannie wspieram poprzez kontakt z autorytetami, zarówno
w zakresie edukacji, sztuki, jak i biznesu. Akademia Przywództwa Liderów Oświaty prowadzona przez Zofię Dzik, Szkoła Menadżerów Oświaty czy wymiana doświadczeń w ramach STO dostarczają mi nie tylko wiedzy i umiejętności, ale także są miejscem spotkań, z których czerpię inspiracje.
W zarządzaniu szkołą ważnym dla mnie czynnikiem jest profesjonalizacja pracy i dążenie do postrzegania szkoły jako organizacji, która funkcjonuje nie tylko w aspekcie edukacyjno-wychowawczym, ale także społecznym i biznesowym. Stąd też w mojej dotychczasowej pracy zdobyłam wiele doświadczeń
w tworzeniu i koordynowaniu projektów edukacyjnych i inwestycyjnych oraz we współpracy z instytucjami zewnętrznymi.